Spring naar hoofd-inhoud

Nieuwsbericht

Uit onderzoek blijkt dat maar 25 procent van de werknemers echt gelukkig is in zijn werk

Tevredenheid is een basisniveau, daarboven heb je betrokken, bevlogen en gelukkig. Uit onderzoek blijkt dat maar 25 procent van de werknemers echt gelukkig is in zijn werk.

Voor een even grote groep geldt dat zij met forse tegenzin naar hun werk gaan. Daar zit een grote groep tussenin die best tevreden is, maar niet gelukkig. Dat lijkt mee te vallen, maar er blijkt een groot verschil in productiviteit te zijn tussen werknemers die tevreden zijn en werknemers die echt werkgeluk ervaren. Dat verschil kan oplopen tot 50 procent! Daar kunnen organisaties dus nog veel winst behalen.” Aldus Heleen Mes, partner HappinessBureau. (BRON PWnet)

Waar de winst zit, is per organisatie verschillend. “Het is dus belangrijk om door te vragen wat medewerkers nodig hebben, waar ze het voor doen en hoe ze omgaan met collega’s. Het geluk van de medewerker als hoogste doel van een organisatie, het zal niet overal direct worden omarmd. Ten onrechte", zegt Heleen Mes. En dat zeggen wij ook.

Werken aan de duurzame inzetbaarheid (DI) van uitzendkrachten is onze missie. Wij hebben een integrale aanpak om de DI te stimuleren. Als de uitzendkracht niet gelukkig is in zijn werk, is dat voor niemand goed. Niet voor de uitzendkracht zelf, niet voor het uitzendbureau en niet voor de opdrachtgever. Tijd dus voor een integrale aanpak. Tijdens het gesprek met een coach, wordt er gevraagd waarom de uitzendkracht niet gelukkig is en wat er nodig is om dit wel te worden. Dat kan zijn door de financiële situatie (Budgetcoaching) aan te pakken, gezondheid door het aanpakken van stress (Minder stress meer energie) of misschien scholing (Persoonlijk Kansberoepbudget, Scholingsvouchers, Praktijkverklaring).

Of maak een afspraak voor een adviesgesprek 020 655 82 16